MediaMarkt en de zaak van de defecte wasmachine.

Beste MediaMarkt,

Ben ik nou zo slim, of zijn jullie stiekem toch gek? Ligt het nou aan mij, of is het eigenlijk best lang, 2 weken wachten totdat er eindelijk een monteur langskomt om de defecte wasmachine, minder dan een half jaar oud, te repareren? Die dan vervolgens weer weggaat omdat hij een onderdeel niet heeft. 

Wasmachine

Het onderdeel moet worden besteld, daarna wordt er – zo beloven jullie – weer contact opgenomen. En wanneer dan, wil deze koper, die al 2 weken in bergen van vuile was leeft (want vertel je kinderen van 1, 3 en 4 maar eens dat ze hun shirtjes schoon moeten houden omdat de meneer van de wasmachine een beetje langzaam is), weten. Dat is dan weer moeilijk te zeggen, je weet nooit wanneer het binnenkomt, de monteur neemt zelf contact met u op en wat die allemaal uitvreet daar hebben we zo ook geen zicht op, u zult geduld moeten hebben want zo gaat dat haha.

Dus.

Op uw website staat met betrekking tot reparatie en garantie:

Uw rechten tijdens de garantieperiode

Kosteloze reparatie 

Als een product kapot gaat binnen de garantieperiode, zullen wij eerst proberen het binnen een redelijke termijn te repareren of een ontbrekend onderdeel na te leveren. Wat een redelijke termijn is, hangt af van uw klacht en van het soort product. Een reparatie of nalevering van een ontbrekend onderdeel binnen de garantieperiode kost u niets.

Vervangend product

Als het niet lukt om het defecte artikel binnen een redelijke termijn te repareren, zullen wij u een nieuw, gelijkwaardig artikel aanbieden.

Redelijk

Welnu, geachte MediaMarkt, we hebben het hier over een wasmachine en zoals ik al eerder opmerkte heb ik thuis een vrouw en drie kinderen. Die, aangevuld met mijzelf, maken heel veel was vies. Echt heel veel. Iedere dag weer. Ik weet niet hoeveel onderbroeken u zelf heeft, maar die van mij zijn na zo’n anderhalve week toch echt wel een keer op. Met andere woorden: Twee weken plus de onbekende tijd die het gaat duren om iets(?) ergens(?) te bestellen, weer een afspraak te maken en langs te komen IS GEEN REDELIJKE TERMIJN.

Lieve MediaMarkt, ik heb de verwachting dat er ergens in dat kolossale concern van u nu iemand gaat opstaan die dit voor ons gaat oplossen. Iemand die verder kan kijken dan ‘zo gaat het nu eenmaal’ en ‘ik kan er ook niets aan doen meneertje’. Iemand die mij duidelijk kan maken waarom ik volgende keer niet mijn apparaten in een andere winkel ga bestellen. Die moet er toch zijn.

Stinkende groeten,

Marco Ardia-Wenink

Recent Posts

Recent Comments

    Archives

    Categories

    Meta

    marco Written by:

    Be First to Comment

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *